Sök efter produkt
Shoppa

Returer, byten och reklamationer

Det bästa sättet att undvika returer och byten är att följa instruktionerna i våra storleksguider och läsa recensionerna med råd från andra kunder. Med det sagt så förstår vi att inte varje produkt passar perfekt. Därför har vi sett till att det är gratis och superenkelt för dig att lämna tillbaka produkter som du har beställt. Följ instruktionerna nedan om du inte är 100% nöjd med dina kläder och hör av dig om du fortfarande har frågor om processen. Du har upp till 90 dagar på dig att byta dina kläder efter att du får hem dem. 

Returer

icon_return_1.svg

1. Fyll i returformuläret som kom med din beställning. Glöm inte att ange anledningen till att du vill returnera produkten genom att använda en av koderna på formuläret.

icon_return_2.svg

2. Lägg produkten som du vill returnera i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den förbetalda retursedeln på paketet. Om du använder samma paket som produkterna kom i, sätt retursedeln ovanpå originaletiketten. 

icon_return_4.svg

3. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln och se till att spara kvittot, så att du kan spåra din försändelse. Det är inte säkert att det är samma fraktbolag som levererade paketet från första början. 

icon-help-faq.svg

4. Om du har valt att betala med faktura, kontakta Klarna för att pausa din betalning. Om du har valt en annan betalningsmetod sker din återbetalning automatiskt när din retur har blivit godkänd, vanligtvis inom fem arbetsdagar.

icon-menu-guides.svg

Vi godkänner bara returer av kläder som kommer tillbaka till oss i nyskick. Om du har använt, tvättat eller tagit bort etiketterna från kläderna kan vi inte sälja dem vidare till någon annan äventyrare och kan därför inte godkänna din retur. Tyvärr måste vi ta ut en avgift på 150 kr för ej godkända returer för att täcka våra kostnader. Du måste använda vår förbetalda retursedel för att få gratis frakt. Kontakta vår kundtjänst om du har tappat bort ditt returformulär eller din retursedel.

Byten

icon_return_1.svg

1. Fyll i returformuläret som kom med din beställning. Glöm inte att ange anledningen till att du vill byta produkten genom att använda en av koderna på formuläret och ange färgen och storleken på produkten som du vill ha istället.

icon_return_2.svg

2.  Lägg produkten som du vill byta i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den förbetalda retursedeln på paketet. Om du använder samma paket som produkterna kom i, sätt retursedeln ovanpå originaletiketten. 

icon_return_4.svg

3. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln och se till att spara kvittot, så att du kan spåra din försändelse. Det är inte säkert att det är samma fraktbolag som levererade paketet från första början. 

icon-help-returns.svg

4. Om du har valt att betala med faktura, kontakta Klarna för att pausa din betalning. Om du har valt en annan betalningsmetod sker din återbetalning automatiskt när din retur har blivit godkänd, vanligtvis inom fem arbetsdagar.

icon-menu-guides.svg

Tänk på att det snabbaste och lättaste sättet att byta en produkt på är helt enkelt att returnera den och lägga en ny beställning. Om du hellre hanterar det som ett byte, tänk på att du inte kan välja en annan modell, utan enbart byta ut storlek eller färg på den produkt som du beställde från början. Om du köpte en reaprodukt är det inte säkert att du kan byta ut den mot en annan färg. Det första bytet är gratis, sedan tar vi en avgift på 49 kr för att minska utsläppen från transporter. Vi godkänner bara returer av kläder som kommer tillbaka till oss i nyskick. Om du har använt, tvättat eller tagit bort etiketterna från kläderna kan vi inte sälja dem vidare till någon annan äventyrare och kan därför inte godkänna ditt byte. Tyvärr måste vi ta ut en avgift på 150 kr för ej godkända byten för att täcka våra kostnader. Du måste använda vår förbetalda retursedel för att få gratis frakt. Kontakta vår kundtjänst om du har tappat bort ditt returformulär eller din retursedel.


 

Reklamationer

icon-upload-photo-hollow.svg

1. Ta en bild på produkten som du anser är defekt och mejla den till vår kundtjänst, tillsammans med en förklaring till vad som hänt.

icon_return_1.svg

2. Om din reklamation godkänns, fyll i returformuläret som kom med din beställning och glöm inte att välja returkoden för defekta produkter. Kontakta vår kundtjänst om du inte har kvar returformuläret.

icon_return_2.svg

3. Lägg produkten som du vill reklamera i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den förbetalda retursedeln på paketet. Om du använder samma paket som produkterna kom i, sätt retursedeln ovanpå originaletiketten. 

icon_return_4.svg

4. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln och se till att spara kvittot, så att du kan spåra din försändelse. Det är inte säkert att det är samma fraktbolag som levererade paketet från första början. När vi har fått in din reklamation hanterar vi den och initierar en återbetalning.

icon-menu-guides.svg

Vi godkänner bara reklamationer som beror på tillverkningsfel, till exempel saknade sömmar, trasiga dragkedjor eller felsydda fickor. Vi godkänner inte reklamationer som beror på bleknat tryck, noppror, onormalt snabbt slitage etc. Tyvärr måste vi ta ut en avgift på 150 kr för ej godkända reklamationer för att täcka våra kostnader. Du måste använda vår förbetalda retursedel för att få gratis frakt. Kontakta vår kundtjänst om du har tappat bort ditt returformulär eller din retursedel. Läs mer om reklamationer i våra allmänna villkor.

VĂ€lj din storlek
×