Nature is our playground
Sedan 2014 har RevolutionRace erbjudit högkvalitativa outdoor-produkter för människor med en aktiv livsstil. Vår ambition är att skapa slitstarka, tidlösa produkter med utmärkt passform till rimliga priser. RevolutionRace möter behovet hos människor som enkelt vill växla mellan naturen och staden. Våra multifunktionella plagg är noggrant designade för att passa olika aktiviteter, anpassade till skiftande väderförhållanden, och är lämpade för både män och kvinnor i alla åldrar.
Vår historia
Det fanns en tid då friluftsbranschen stod inför ett problem. Kläderna var överprisade, passformen halvkass och färgerna – ja, de bestod av olika nyanser av grönt. Det var då Niclas och Pernilla Nyrensten, ett friluftsälskande par från Borås, Sverige, bestämde sig för att göra något åt saken. De lanserade RevolutionRace år 2014 med en enda, tydlig mission: att skapa färgglada, högkvalitativa friluftskläder till ett oslagbart pris. Aldrig igen skulle naturälskare behöva oroa sig för att få blåbärsfläckar på sina dyra friluftsbyxor.
I början gjorde Niclas och Pernilla allt själva. De fotograferade produkterna, stod modeller i vardagsrummet, använde garaget som lager och logistikcentral och jonglerade allt från produktutveckling till kundservice helt på egen hand. Deras första reklamfilm? Inspelad med en mobiltelefon, helt utan manus eller kunskap om ljussättning. Alla runt omkring var enade om att det skulle bli ett fiasko, men istället exploderade videon över internet. Racet för att revolutionera friluftsbranschen var igång.
Spola fram till idag, och RevolutionRace har vuxit till att bli ett globalt företag med försäljning i över 40 länder, och fler ska det bli. Vi har 18 unika webbutiker, 130 passionerade medarbetare och ett fantastiskt gäng ambassadörer som delar vår kärlek för naturen. Och med +650 000 recensioner på hemsidan tar vi oss varje dag ett steg närmare vår vision – att bli världens mest rekommenderade friluftsföretag.
2021
Året RevolutionRace börsnoterades på Nasdaq Stockholm.
Vår affärsmodell
Vår affärsmodell är egentligen ganska enkel. Vi säljer enbart våra friluftskläder på nätet, direkt till våra kunder. Genom att ta bort agenter och återförsäljare från ekvationen kan vi få ut produkter på marknaden snabbare. Medan andra varumärken i regel behöver ett år på sig för att utveckla nya produkter, tar det bara sex månader för oss. En snabbare, mer slimmad process utan mellanhänder innebär att vi kan erbjuda kvalitetskläder till ett rimligt pris.
Skippar mellanhänderna och håller det äkta
Vi har en mission: att göra naturen tillgänglig för alla och leverera högkvalitativa friluftskläder som inte spräcker plånboken. Det gör vi genom att enbart sälja våra produkter online och göra så mycket vi kan själva, direkt från vårt huvudkontor i Borås, Sverige. Genom att skippa mellanhänderna sparar vi in på kostnaderna utan att tumma på kvaliteten, och har samtidigt full kontroll över allt från produktsortiment till marknadsföring och prissättning.
På tal om att göra saker själva... Det finns en stor chans att du har sett några av oss anställda på bilder på vår hemsida eller på sociala medier! Vi anser nämligen att det inte blir mer äkta än när vi själva står modeller i våra egna kläder. Vi ser våra medarbetare som vår största tillgång, där en fantastisk teamkänsla är nyckeln till framgången. På RevolutionRace jobbar vi hårt, men ser alltid till att ha riktigt kul längs vägen. Vi är alltid på jakt efter fler passionerade friluftsälskare. Vill du bli en del av vårt team?
"Vi har en mission att göra naturen tillgänglig för alla, men samtidigt måste vi skydda den för kommande generationer.
Vi ser fram emot att fortsätta resan mot en mer hållbar framtid tillsammans med vårt community."
– Stephanie Andersson, Hållbarhetschef RevolutionRace